Ausztraliában voltam

Van szerencsém fél évet Sydney ben tanulni és dolgozni. A közben adódó élményeimet szertném beleszórni ebbe a blogba.

Friss topikok

  • Misi: Nem probáltad lepisilni? (2011.02.18. 22:56) BlueBottle
  • Misi: Szokott olvasni... Ki tudnád deríteni a libanoni petrezsejem sali receptjét? Nagy áradásokról olva... (2011.01.03. 23:12) BUÉK és egyebek
  • Beenthere: OKÉ! ez jó ötlet, már beszélgettem a krikettről itt néhány embberrel, de még nincs elég infóm, ha ... (2011.01.01. 02:42) Lemaradtam a Sydney-Hobart rajtjáról....
  • Misi: Alma mikor lesz? vagy az ott sem különleges... (2010.12.20. 22:14) Papaya
  • kicsiborsy: Szia Tomi! Ez nagyon szupi beszámoló volt, majdnem úgy éreztem magam, mintha én is ott lennék Vel... (2010.12.10. 14:48) Már két hete!

Linkblog

Események

2010.12.14. 06:12 Beenthere

Tudom hogy nem telt még el egy hét, de történt egy pár dolog amiről érdemes említést tenni.

Találkoztam a Melussal, a Dénes volt osztálytársával a Külkerről, aki nagyon kedves volt jól elbeszélgettünk régi és új dolgokról egyaránt. És képzeljétek el, hogy ott lakik a Mosman ben,közel ahhoz, ahol előtte lévő napon, szombaton sétálgattam. Erre csak akkor jöttem rá, amikor oda mentem egy kát órával hamarabb, mert nem akartam otthon ülni. Mivel nem találtam semmi táblát, hogy merre kéne menni, elindultam egy zöld rész felé az öbölben, ami most egy nagy kutyasétáltató park, a táblák szerint, amik mindenhova ki voltak rakva különböző infomorzsákkal, a hely már az Abók(Melustól tanultam:) ) korában is kedvelt terület volt a kedvező fekvése miatt, majd mikor megjöttek a fehérek, valami válalkozó szellem bálna feldolgozót hozzott létre a völgyben, így hamar csontvázakkal lett tele a környék, szóval volt mit rehabilitálni, most a helyi önkéntes csoportok probálják visszatelepteni az őshonos növényket hétvégente. A rét végén beszűkült a völgy és egy nagyköves vímozás kezdődött felfelé, olyasmi mint a Rámszakadék volt, de csak kicsiben. Nagyon vadregényes volt kicsit felugráltam kőröl kőre egy darabig, de aztán járhatatlan lett szóval vissza fordultam. Közben kicsit fostam, hogy valami kígyó előjön valamelyik kő alól, de alaptalan volt. Aztán ahogy visszamentem az utcára, mentem felfelé, az egyik oldalon a vadregényes völgy, a másikon szép kis házak, megláttam egy pulyka szerű teremtményt a bokrok között kapirgálni, amikor kicsit közelebb mentem hozzá hogy lefotózzam, nem tudom hogy kiváncsiságból vagy támadni akart (Southpark), de elkezdtett felém jönni lendületesen, na egy kicsit megijedtem de annyit tudok hogy madárnak tilos ilyenkor hátatfordítani, mert akkor jobban belendül, szóval léptem néhányat hátra, ettől elbizonytalanodott, és lépett még néhányat felém én megint hátráltam, aztán elfordult és ellépkedett a kertes házak felé. Nem volt kis madár szóval nem akartam hogy megtámadjon, később kérdeztem a Melust hogy mi az, soha nem találkozott vele, de mintha olvastam volna vadpulykáról, valamilyen ausztrál blogban, szerintem azt volt.

A pulyka és a Melus találkozó közt volt még egy órám szóval átvágtam a hegyen ami elválasztja szomszéd öblöt a Mosman bay-től, és nagyon komoly kérókat láttam, volt olyan is ahol a medence félig a házban volt, a szabadon lévő részből pedig panoráma volt az öbölre, szóval nem gyenge környék, itt már a többségnek 2 autója van de inkább 3. És az egyfőre jutó európai felsőkategóriás autók aránya egészen magas.

Miután átértem,a szomszéd öbölben találtam egy olyan strandot, ahol egy csomó kutyával fürödtek az emberek, ha jól értettem csak 4 után lehetett kuytákat vinni a partra. Nem volt egy nagy strand, de volt játszótér a gyerekeknek, angolgyep, szép homok a parton, meg rengeteg kutya. Mindenféle kutyák, labrador, golden r., foxi, ilyen kis selyem kutya meg pappillion, spániel, volt egy kis pitbull is, egy ridgeback, néhány keverék, meg még egy csomó ami távolabb volt. Egyból a Zsuzsira meg a Rékára gondoltam, hogy mennyire tetszene nekik, csináltam róla képeket, de még nem töltöttem fel őket.

Szóval elég jó helyen lakik a Melus, azt mondta az a leggazdagabb rész Sydneyben és valószínű miliomosokat néztem, ahogy a kutyáiakat fürdetik.

 Természetesen bérli a lakását ami nem túl nagy de nagyon szép helyen van. Megmutatta hol lakik és hol dolgozik, és hát azt hiszem szebb környékről álmodni sem lehetne...

Utána megnéztünk két helyet ahonnan szép a kilátás a városra, közben láttünk egy egész nagy gyíkot(volt vagy 20 cm), majd elmentünk vacsorázni, az Oaksba. Ez egy olyan hely ahol mindenfél étel van, de ha steaket kérsz, akkor egy teljesen nyers húst kapsz, meg egy kis zsömlét, egy krumplit alufóliában, vajat, meg még valamit (talán valami juhturó volt.) A húst aztán neked kell megsütni a grillen, ahogy neked tetszik. Mindenféle fűszerkverék és izestők(pl.: francia vagy angol, de ha jól emlékszem volt valami 3. féle mustár is), természetesen ki vannak rakva az instrukciók is, hogy hogyan kell, meddig kell. Mi csak megkérdeztük a csajt, hogy ha félig akarom átsürni akkor mennyi idő kell hozzá, és azt mondta 4 perc, oldalanként. Kicsit keveseltük de neki estünk, aztán hamar kiderült, hogy inkább 14 perc oldalanként, szegény Melusnak kihült a pizzája, ami Barramundis volt szóval kedves  SZFSZ tagok, végre azt is megkostóltam és nagyon finom volt, de szerintem semmi extra, hal-hal, zene-zene, vagy csak nem ittam eleget. (Belga ugye)

Nagyon élveztem az estét, csináltam néhány képet is, majd feltöltöm.

Üdv

T

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kupaktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr392514606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása