Ausztraliában voltam

Van szerencsém fél évet Sydney ben tanulni és dolgozni. A közben adódó élményeimet szertném beleszórni ebbe a blogba.

Friss topikok

  • Misi: Nem probáltad lepisilni? (2011.02.18. 22:56) BlueBottle
  • Misi: Szokott olvasni... Ki tudnád deríteni a libanoni petrezsejem sali receptjét? Nagy áradásokról olva... (2011.01.03. 23:12) BUÉK és egyebek
  • Beenthere: OKÉ! ez jó ötlet, már beszélgettem a krikettről itt néhány embberrel, de még nincs elég infóm, ha ... (2011.01.01. 02:42) Lemaradtam a Sydney-Hobart rajtjáról....
  • Misi: Alma mikor lesz? vagy az ott sem különleges... (2010.12.20. 22:14) Papaya
  • kicsiborsy: Szia Tomi! Ez nagyon szupi beszámoló volt, majdnem úgy éreztem magam, mintha én is ott lennék Vel... (2010.12.10. 14:48) Már két hete!

Linkblog

BUÉK és egyebek

2011.01.01. 02:40 Beenthere

 Először is Boldog Új Évet akartam kívánni mindenkinek otthon. Tudom hogy már rágóta nem posztoltam, de (most jön a kifogás) korlátozva volt a netünk, mert túl léptük a megengedett 1000GB ot.

Kedd óta mosogatok egy Libanoni étteremben, és nagyon szar, de kapok érte pénzt, ilyen szar munkám még soha nem volt, pedig volt egy pár igazán szar is. A grill dárdák súrolása közben viszont van időm néha gondolkodni. A múltkor pl az jutott eszembe, hogy simán lehetne így leélni egy életet, mint egy szar amerikai filmben amiben a főszereplő 10 év szarlapátolás után rájön, hogy csak ideiglenessen kezdte el csinálni.

A munkám abból áll hogy a bejövő tányérokról lekotrom a kajamaradékot, és bedobom a mosogatóba, ha nem ér rá a nepáli vagy nincs ott akkor vizsugárral le kell mosni a tányérokat és be kell rakni a mosogatóba, aztán kipakolni Ebben az a szívás hogy rengeteg féle edény van és nagyon hasonlo némelyik, plusz közel 80 fokos a mosagató miatt, szóval nem lehet a kezedben a tányérral sokat ácsorogni, amugy sincs rá idő, mert akkor mindent elborít a mosatlan és nem tudják kiadni a kaját az ablakon, ilyenkor kicsit olyan mintha egy vitorlás után lennél kötve viharban, imádom...

Olyan mint egy gagyi sushi vagy torta készitő flash játék, amiben egyre gyorsabban jönnek a mosatlanok, neked meg el kell rendezni, ja a fő feleadatom pedig a már említett grill dárdák surolása. 

A kaja amúgy nagyon jo csak nagyon sok ilyen kis edényke van amiben a dipeket kiadják és azokat nagyon nehéz kikotorni. 

A leg megdöbbentőbb amúgy az a hihetetlen mennyiségú étel amit kidobunk, sokszor érintetlen tálakat dobok a szemétbe, sült hús, padlizsán krém, fokhagymakrém, humusz (ez a leg gusztustalanabb)..stb
A kukában 80 százalék kaja 10% üveg, 10%papir és műanyag. Ja és a vissza váltható üvegeket is ki kell dobnom, amit kérdeztem is a főnitől hogy miért, de nem igazán értette miért akarok sporolni napi 5-10 dollárt ezen, vagy hogy mit akarok ezzel, 10c egy üveg.

A jó benne az, mert ugye mindennek van jó oldala, még a szarnak is, hogy lehetne sokkal sokkal rosszabb :D

Ezt most úgy értem hogy mivel ez a libanoni lakótársam vitt oda és kezdettől ugy vitt be hogy én a bartja vagyok, nem szívják annyira a vérem, csak a nepáli mosogató kisfőnim. Mindenki nagyon rendes, a konyhafőnök egy 22-23 éves srác, Achmed, nagyon vicces. Kiderült hogy laboránsként vagy labor technikusnak tanul, és egyből mondta hogy az rokon szakma az enyémmel és mingyárt jóba is lettünk, szerintem sajnál, tegnap is azt kérdezte hogy miért jöttem én ide, meg hogy ez a munka túl nehéz nekem mérnök létemre, és sehogy sem akarta megérteni hogy minek járok én angolra :), de rendes nagyon, fizetett nekem egy ücsit is az ebédemhez.

Szóval így azért az elviselhetőség határán van a helyzet, de nem lenne baj ha találnék valami jobb melót, csak nem tudom mikor lesz időm munkát keresni, mert most ugy néz ki minden nap fogok dolgozni, 4 től.

Mohamed a lakótársam amúgy személyes küldetésének tekinti hogy vigyázzon rám, tegnap beszélgettünk az alkoholról, és mondta hogy elvesztette miatta a legjobb barátját, meg egyébként is muszlim, szóval nem iszik, meg az egybként is rossz dolog. Szóval együtt nem fogunk inni az biztos.
Egyik nap munka után, beültünk egy arab kávézóba, ahol kártyáznak és vizipáznak az emberek(libanoniak), elöször kicsit paráztam,de kedvesek nagyon.

Amúgy már rájöttem hogy nem csak kínaiak vannak Sydneyben, mint ahogy először gondoltam, attól függ melyik városrészben vagy, ahol én jártam eddig ott kínaiak laktak, de pl ahol az étterem van, meg a környező réseken, minden bolton arab felirat van, és HALAL hentes, meg arab pék, meg arab kisbolt, meg minden arab, majd csinálok képet.

Ja, a tűzijáték, mivel kilencig dolgoztunk, és utána mentünk be a városba talán 11 re értünk be, és akkor már lehetetlen oda jutni az operaházhoz, meg máshova is, szóval nem volt idő helyet keresni, és a Darling harbour-be mentek én meg követtem őket, mert egyedül nem akartam maradni, nagyon elvetemült egy fészekké válik ilyenkor a belváros, lovasrendőrök, meg 6-7 fős rendőr csoportok probálják fenttartani a rendet több-kevesebb sikerrel, onnan meg nem lehet látntni a hídat szóval sikerült lemaradnom a tűzijátékrol (Misi! apádnak add át hogy üdvözlöm én is :D), mármint  a nagyról, mert volt egy kisebb ott Darlingharbourben, nem volt rossz, de kicsi volt.

Szóval igen ostorozzatok, én sem hiszem el de sikerült megoldanom ezt is, mi következik ebből? vissza kell jönni. :)

 

Asszem kész a mosás, megyek teregetek aztán, megyek vissza a bányába követtörni...

Puszti 
T

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kupaktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr562551561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Misi 2011.01.03. 23:12:30

Szokott olvasni...
Ki tudnád deríteni a libanoni petrezsejem sali receptjét?
Nagy áradásokról olvasunk délen? Jutott neked belölle valami?
süti beállítások módosítása