Ausztraliában voltam

Van szerencsém fél évet Sydney ben tanulni és dolgozni. A közben adódó élményeimet szertném beleszórni ebbe a blogba.

Friss topikok

  • Misi: Nem probáltad lepisilni? (2011.02.18. 22:56) BlueBottle
  • Misi: Szokott olvasni... Ki tudnád deríteni a libanoni petrezsejem sali receptjét? Nagy áradásokról olva... (2011.01.03. 23:12) BUÉK és egyebek
  • Beenthere: OKÉ! ez jó ötlet, már beszélgettem a krikettről itt néhány embberrel, de még nincs elég infóm, ha ... (2011.01.01. 02:42) Lemaradtam a Sydney-Hobart rajtjáról....
  • Misi: Alma mikor lesz? vagy az ott sem különleges... (2010.12.20. 22:14) Papaya
  • kicsiborsy: Szia Tomi! Ez nagyon szupi beszámoló volt, majdnem úgy éreztem magam, mintha én is ott lennék Vel... (2010.12.10. 14:48) Már két hete!

Linkblog

Már két hete!

2010.12.10. 14:06 Beenthere

  Na de inkább most csak a mai napról fogok írni mert igen érdekesen alakult a mai nap. 

Mivel ma nincsen iskolám és sajnálattal kell tudatnom hogy a bushland helyreálltás sajnos nem jött össze. (Eduardo a volunteer contact csak annyit válaszolt hogy köszöni a jelentkezésem, de jelenleg nincsen folyamatban lévő project Sydneyben péntekenként, de ha mégis lesz, szólni fog.)

Szóval reggel 7:45 körül arra ébredtem, hogy hív a  szállás adóm, és közli, hogy ma jár le a szállásom, szoval csináltam e már valamit. Mivel arra számtottam hogy ki tudom pihenni magam eléggé felkaptam a vizet, kicsit túlságosan is és írtam egy elég durva levelet. Aminek az lett a következménye hogy találkoznom kellett vele Észak Sydneyben. Végül megbeszéltünk mindent, és rendeződni látszanak a dolgok. Na de lényeg hogy ha már ott voltam körülnéztem arra is. Északon élnek a módosabb polgárok, szóval kiváncsi voltam, hogy mi a helyzet a rózsadombon.. :D

Rengeteget sétáltam ma, de megérte. A North Sydney megállónál találkoztunk az emberrel és miután beszélgettünk, elindultam és először csak úgy találomra elfordultam valamerre ha kereszteződéshez értem.Elöször egy füves bowlingpályát néztem meg, nagyon viccesen néz ki ahogy a 2 centis füvön dobálják a barna golyókat egy fehér kicsi közelébe. Najó annyira nem volt érdekes, gyorsan tovább is mentem, és miután egy negyed óráig csak bambultam az autókat az autópálya felett, átértem a kertesházakhoz. Ez egy nagyon dimbes-dombos rész, sok homokkőfallal, na nekem sem kellett több, azonnal elkezdtem átfésülni a réseket és hasadékokat rajta. Először csak néhány érdektelen sziesztázó százlábút találtam, aztán pedig egy egész szép kis gyíkot de nem volt különleges, és aztán megláttam valamit egy résben ami ízeltlábnak tűnt, de túl nagy volt :D

Aztán belefotoztam a résbe és akkor már biztos voltam benne hogy ezek bizony lábak. Fogtam egy vékony ágat, és igen tudom hogy van olyan pók ami 1 métert tud ugrani és agresszíven támad ha zaklatják, de úgy tudom az fekete, ez pedig barnának tűnt a hasadékban (mármint a láb). Szóval fogtam egy vékony ágat és elkezdtem pisztergálni hátha sikerül kicsalogatni. Otthon ez a művelet kudarcba fullad mivel a pokok félnek és a zaklatás hatására inkább beljebb huzodnak a résekbe. Már kezdtem azt hinni, hogy most is ez fog történni, de aztán kirombolt a résből a szörny!!! Egyből ugrottam hátra vagy 1,5 métert, biztos ami biztos, viccesen nézhetett ki :D

Szóval még nem sikerült meghatározni, hogy mi ez, és a fotókon sem raktam oda a hüvelykujjam hogy látszódjon  mekkora, szóval nem nagyon lehet viszonyítani, de tényleg nagyon nagy volt :D, Legalábbis itthoni viszonylatban...

Valamilyen farkaspók az biztos. Nem mertem túl közelmenni hozzá, aztán egyszer csak ugyan olyan gyorsan ahogy kijött, visszament a résbe.

Aztán mentem tovább és következő utcában, láttam hogy ezek a helyi nagyon gyakori madarak, tényleg annyi van mint a feketerigo nálunk, de nem tudom mi ez, szóval ezek felváltva támadtak egy nagyobb madarat az utcán ami bogarakra vadászott az utcán! Csináltam róla videót is!

Aztán nagyon sokat sétáltam dombra fel dombra le jobbra balra már nem tudom, de a végén tényleg nem tudtam már merre lehet a city :D.

Egy öbölhöz értem aminek az volt a neve hogy Neutral Bay, ez ki volt írva, de csak annyit segitett hogy egy elnagyolt metrotérképen ami nálam volt nagyából láttam hol vagyok.

Aztán folytattam a barangolást nem probáltam visszajutni Észak Sydneybe, inkább csak úgy megérzésre mentem. Nagyon szép az a környék, és nagyon sok régebbi ház is van. Meg a kertek is nagyon rendben vannak. Szóval addig mentem amíg egyszer csak egy tanösvény szerű kezdeténél találtam magam ami egy félszigeten megy körbe, és láttam a térképen (ami az ösvény elejénél volt), hogy a félsziget csucsánál feltudok szállni egy kompra ami vissza visz az operaházhoz, na nekem sem kellett több pont egy ilyenre vágytam. Végig mentem rajta és, nagyon szép volt. Felváltva volt bushland és zöld gyepszőnyeg, időnként táblák, hogy melyik a gonosz betolakodó állat, mint a macska vagy a róka, és melyik a jó őshonos állat mint az opposzum. Meg volt egy medence a tengerparton ahol fürödtek a helyiek nagyon jolnézett ki mivel egyszinten volt a tengerrel és a panoráma az operaház és a belváros felé tárult.

A félsziget(Cremorne Point) végén volt egy kis világtótorony ahol, egy létrán le lehetett menni a tengerpartra, a sziklák közé, nagyon szép volt.

A kompozás is nagyon tetszett, úgy működik mint egy busz. Az emberek várnak a pontonon amig megáll a hajó, aztán a szakember kiköti a hajót és odarakja a rámpát, tényleg durva ahogy a mozgó hajórol mint egy lasszót dobja a hajókötelet a babára aztán azt köti a hajóra,  nem ma kezdte az biztos, aztán az emberek leszállnak felszálnak, indulás. Lehet kint is ülni bent is, a hajóval tettem egy kört mert akkor szálltam fel rá amikor a belvárosbol jött és mielőtt viszament volna elmentünk még egy távolabbi megállóba, de nem bántam mert addig is hajókáztam és nagyon menő partmenti kérókat figyelhettem meg, azt tetszik nagyon amikor van egy hajógarázs is a parton ugyan olyan stílusban mint a ház, hát itt volt ilyen is nem egy.

Aztán miután egymillió képet csináltam már a hajóról, kikötöttünk a Circular Quay nél átsétáltam a vasút alatt és csak látom hogy egy csomo pizzás dobozt pakolnak ki egy autóból, és hogy mondja az MC csaj hogy megjött a pizza aki éhes az egyen. Hát nekem sem kellett több, mentem és ettem négy szeletet, gyorsan elfogyott szóval nem volt idő vacakolni, de nagyon nagy mázlim volt. Ja azt nem mondtam hogy ki állta a cehhet. :D Hát Bill Gates személyesen, a vállalata promózta az új verzióját az irodai szoftvercsomagjának. Szóval köszönöm Mikrofos nagyon finom pizza volt, tényleg rég ettem ilyen jófajtát pizzából.

Aztán gondoltam még nem sétáltam eleget ugy hogy elkezdtem követni egy csapat télapónak öltözött lányt, kiváncsi voltam hova mennek ilyen ruhában, aztán láttam még nagyon sok beöltözött népeket, de a lényeg hogy közben belefutottam egy smirnoff promóba is az utcán, 3 íz volt, én a long islandet próbáltam ki, szar volt, de ingyen volt.:D

Szóval, ez ma tetszett, ahhoz képest hogy milyen gyatrán indult a végére nagyon jól kikerekedett ez a nap.

Képeket majd rakok fel, ahogy szoktam.

Üdv.

T

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kupaktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr912506638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsiborsy 2010.12.10. 14:48:34

Szia Tomi!
Ez nagyon szupi beszámoló volt, majdnem úgy éreztem magam, mintha én is ott lennék Veled! Az a kompút tuti lehetett, meg ez a North-Sydney is kellemesnek tűnik. Várom a képeket! :) Puszi Kriszti
süti beállítások módosítása