Ausztraliában voltam

Van szerencsém fél évet Sydney ben tanulni és dolgozni. A közben adódó élményeimet szertném beleszórni ebbe a blogba.

Friss topikok

  • Misi: Nem probáltad lepisilni? (2011.02.18. 22:56) BlueBottle
  • Misi: Szokott olvasni... Ki tudnád deríteni a libanoni petrezsejem sali receptjét? Nagy áradásokról olva... (2011.01.03. 23:12) BUÉK és egyebek
  • Beenthere: OKÉ! ez jó ötlet, már beszélgettem a krikettről itt néhány embberrel, de még nincs elég infóm, ha ... (2011.01.01. 02:42) Lemaradtam a Sydney-Hobart rajtjáról....
  • Misi: Alma mikor lesz? vagy az ott sem különleges... (2010.12.20. 22:14) Papaya
  • kicsiborsy: Szia Tomi! Ez nagyon szupi beszámoló volt, majdnem úgy éreztem magam, mintha én is ott lennék Vel... (2010.12.10. 14:48) Már két hete!

Linkblog

Szállás keresés

2010.12.19. 13:35 Beenthere

 Na sziasztok történt egy pár dolog megint amit mindenképpen el kell mondanom. 

Csütörtökön reggel elfogyott a kenyerem reggel és nem tudtam elég szendvicset csinálni, de ezen kvól teljesen átlagosan indult, de annál érdekesebben ért véget.

Azért gondoltam hogy fog történni ez az mert már előző nap megbeszéltem egy találkozót egy kinai nővel aki sharedroom-ot hirdetett a gumtree-n. Tele voltam optimuzmussal hogy milyen jo lesz a belvárosban lakni nem kell vonatozni, szemben leszek a sulival...stb

Miközben vártam a megadott cím előtt, észre vettem hogy vár ott még két srác, de előszőr azt hittem csak véletlen, amíg me nem jelent 5 pec késéssel egy alacsony kinai nő és nem köszönt egymás utén mindekttőnek pedig ők is külön várakoztak. Szóval mikor mentek el mellettem, én is odaköszöntem hogy helo itt vagyok ésmentem velük:D

Felfelé a liftben tisztáztuk hogy igen mindannyian a lakás miatt jöttünk. Ez egy nagyon szép apartman ház volt belül,  a lobby meg a lift minden gyönyörű volt, aztán beléptünk a lakásba, és hát elöször az a szag, volt nagyon durva ami megcsapott, aztán a többi. Kis lakás, 3 szoba, és a nappaliban is aludt valaki, ilyen függönyszerá dologgal volt ott némi privát tér kreálva és hát a lakók, te jóságos egy anyám (ahogy a nagyaanyám mondaná), éppen beszélgettek a konyha,nappalihálószobában, amikor beléptünk persze úgy néztek ránk mint a véres kardra. Mintha egy vidéki kínai hajógyár munkásainak esti kártyapartiját zavartuk volna meg, úgy éreztem magam. Kosz és bűz mindenfelé, gyorsan körbemutogatott mindent a csaj, de láttam a másik két srácon is, hogy ez nem lesz annyira okés nekik sem. Én csak annyit mondtam, hogy ez nem az én stílusom (utólag visszagondolva lehettem volna diplomatikusabb is :D), a többiek még ennyit sem, csak elköszöntünk és ki, minnél gyorsabban.

Lefelé a liftben tisztáztuk, ki honnan és mit csinál. Az egyik egy ukrén srác volt a másik pedig egy román srác, aki egyből viccesen meg is jegyezte mikor kérdeztem hogy románia melyik részéről jött, hogy Erdélyből, onnan amit mi el akarunk lopni tőlük. Erről inkább nem kezdtem vele beszélgetni csak megjegyeztem, hogy igen, vannak akik igen :D

Mindketten sokkal jobban beszéltek angolul, az ukrán hátizsákos turista volt, elég vagány, tetkós arc felnyírt hajjal, a román pedig nemrég jött és valamit fog tanulni tallán valamelyik egyetemen, talán marketinget, nem igazán érdekelt :D

Gyorsan számot cseréltünk és megbeszéltük hogy milyen klafa lenne együtt lakni nem pedig valami távolkeletiekkel vagy indiaikkal, persze én ezt hangosan mondatm mögöttem egy rakás kinaival, a román srácnak csak kerekedett a szeme hogy egy kicsit hallkabban ha lehet :), meg hogy a belvárosban közösszobában, stb.

Aztán az ukrán element én meg mondtam a románnak hogy meg akarok nézni még másik helyet is de vissza kell mennem az adatok miatt a nethez a suliba. Ő is feljött velem és együtt kerestünk szállás aztán megis néztünk 6 ig még hármat. Nagyon durvák voltak. Volt olyan hogy szintén 3 szobás lakás, egyik szobában 2 emeletes ágy a másikban pedig 3. Szóval együtt lakhatsz 130 dollárért vagy 125 volt nem tudom, 8 emberrel, tömegszállás és büdös is volt.

Volt egy mási ami nem volt rossz, de 165 volt ott csak két emberrek kellett volna együtt aludni, meg lett volna még 3 vagy 4 lány akik szintén ott laktak, az egyik valami fekete brazilnak tűnt. A román srácnak nagyon bejött nekem annyira nem. 

Meg a harmadik ami csak 110 lett volna szintén 2 emeltes ágy volt a szobában, meg volt még 2 szoba kettá váasztva meg a nappali. A szobákban lakott egy pár(a tulajék) meg egy lány. Ott is büdös volt és kosz, egyszerűen nem europai állapotok. Lakott az utolsoban egy francia srác, meg talán egy cseh, mert persze mindig végig kérdezgettük hogy milyen emberek laknak ott. De én nem értem hogy hogy meg minek.

Szóval ez után a nap után határoztam el hogy nem akarok a belvárosban lakni, nem akarok attól félni hogy kitől mikor mit kapok el, hogy mikor kinek milyen szaga van, hogy ki mikor mit lop el tőlem, stb.....

Fel is hívtam egy pár számot és hát ezeknél az auszráloknál, megnyilvánul erősen ez a No worries érzés itt is. Soha nem az volt mint a hirdetésben, nem akkortól szabad ami le van írva, nem annyiba kerül mint ami oda van írva, nem annyi embert vár oda mint ami oda van írva, szóval kalandos volt az én angol tudásomal megfejteni hogy akkor mi is a valóság, főleg akkor ha valami igazán ausztrálba botlottam, mert azokat egyáltalán nem lehet érteni. Amugy a lakáskiadók 80 százaláka tuti sárga, legalábbis az én keresési tapasztalatom szerint, ezt sem tudom miért van.

Szóval kb azért az árért mint a belvárosban kaphatok saját szobát is (145), ma intézkedtem ez ügyben, sajnos el kezdett az eső esni és nem csináltam a házról képet, de nagyon szép volt, lesz saját szobám, és igen sárgákkal fogok együtt élni dehát nincs itt mit tenni, ez egy ilyen hely, második ázsia. Erről hogy kikkel meg hogyan majd csak két hét mulva mert csak futolag láttam őket. 20 percet kell majd vonatozni, pedig Hurstville a szoszéd falu Beverly Hills mellett, csak szerintem frekventáltabb, van saját kis city-je, és ezért vannak express vonatok is.

Egy dolog jutott csak eszembe utolag amire nem kérdeztem rá és nem is láttam, méghozzá hogy hol a TV, mert nem láttam semmi közösségi helységet. De nem kell annyi TV-t nézni igaz? :D

Szóval ma elkezdtem beköltözni kiskínába:D, még a kinai nő is mondta, akitől a kérót fogom bérelni, hogy little china, amikor mutatta Hurstvillben a sok kínai éttermet, én meg mondtam neki hogy kicsit olyan mint kiskinában lennénk, vicces volt. De van előnyös oldala is, van egy hatalmas Westfield a közelben és az tele van mindenféle boltokkal, köztük kinai boltokkal is, amik mind ránézésre ugyan azt árulták, persze mindegyik olcsóbban, szóval a nagy árvrsenyben azt hiszem csak jól járhatok, ja és van egy Lidl is. Ami itt nagykincs, mert olcsóbb benne a hús, nem akarod tudni hányszor cimkézték át csak megeszed, értem? :D

 

Üdv

T

A bejegyzés trackback címe:

https://kupaktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr302525711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása