Ausztraliában voltam

Van szerencsém fél évet Sydney ben tanulni és dolgozni. A közben adódó élményeimet szertném beleszórni ebbe a blogba.

Friss topikok

  • Misi: Nem probáltad lepisilni? (2011.02.18. 22:56) BlueBottle
  • Misi: Szokott olvasni... Ki tudnád deríteni a libanoni petrezsejem sali receptjét? Nagy áradásokról olva... (2011.01.03. 23:12) BUÉK és egyebek
  • Beenthere: OKÉ! ez jó ötlet, már beszélgettem a krikettről itt néhány embberrel, de még nincs elég infóm, ha ... (2011.01.01. 02:42) Lemaradtam a Sydney-Hobart rajtjáról....
  • Misi: Alma mikor lesz? vagy az ott sem különleges... (2010.12.20. 22:14) Papaya
  • kicsiborsy: Szia Tomi! Ez nagyon szupi beszámoló volt, majdnem úgy éreztem magam, mintha én is ott lennék Vel... (2010.12.10. 14:48) Már két hete!

Linkblog

Több mint egy hete már hogy...

2010.12.04. 10:26 Beenthere

 

Sziasztok!

Most, hogy már majdnem elmúlt a szombat is már több mint egy hete vagyok Sydneyben. Az elmúlt héten történtek jó dolgok és rosszabbak egyaránt. Az időjárásból már konkrétan elegem van, amióta megjöttem leginkább csak felhős az és esik, vagy nem de a felhők maradnak. Most néztem az időjárás jelentést és még legalább egy hétig marad is ez a az idő, értem én hogy itt jó ha esik egy kis eső mert nincs sok belőle de legalább néhány nap szünetet tarthatna.

 

Az élelmezésemet egész jól sikerül megoldani. Hétköznap reggelire földimogyoróvajas kenyeret eszem, hévégén pedig ha van időm sütögetni akkor tojást csinál, mint ma is. A suliban a szünetben van idő enni, olyankor csak a szlovák srác meg én vagyunk akik nem hoztunk kaját és elmentünk mindig venni egy szendvicset(4,5 a csirkés, 5 a BBQ disznós), lassan szerintem meg fogom unni. Pedig finom, mindig van benne egy csomo répa meg egyéb zöldség, és koriander meg csili és szójaszósz.

Vacsorára általában ilyen félkész kaját csinálunk a lakótársammal, vagy marhahús, bolognai szósz és spagettitészta, vagy csirkemell darabkák valami keleti vagy indiai szószban és jizs.

Az utóbbi jobban tolerálható egymásután többször :).

A legutóbb mikor elmentem a boltba ilyen szószt venni, valamilyen okból a kínai boltos nő 4 zacskóba rakta azt a négy dolgot amit vettem és naná hogy kicsuszott a kezemből az amiben az üveg volt szóval hiába volt 2 dollárra leárazva a thai sweet and chili s szósz.

Vehettem egy másikat is.

Viszont ami jól jött hogy találtam 5 dollárét marhahúst, 1kg ot, gyorsan meg is vettem, de még nem tudom mit csináljak belőle, valószínű bolognai lesz ebből is:D

A másik amire rászoktam az a sárga répa, olcso, finom és van benne vitamin :), meg ha vitamin, tegnap vettem banánt is, nyugi anya nem fogok skorbutban kimúlni. :D

 

A minap mondta a lakótársam hogy a 27én jön egy új lakótársunk, egy lány, az információi szerint magyar, ez nem túl jó hir. Vele együtt már 4en fogunk itt lakni magyarok, szóval azt hiszem amilyen gyorsan csak lehet én megyek.

 

Voltam egy ilyen munkaszerző szemináriumon a héten, és elég lelkesítő volt a faszi. Mondta, hogy szerint e a mi nyelvtudásunkkal el fogunk tudni helyezkedni főleg az évnek ebben a szakában, de ha olyan helyen akarok dolgozni ahol alkoholt is árulnak akkor kell csinálnom egy RSA nevű certifikate-et. (kb50dollár)

Ezen a kurzuson volt egy koreai lány aki azt mondta hogy nem munkát találni nehéz hanem jo fizetést :)

 

Tegnap házimunkás napot tartottam, sajnos inkább több kárt okoztam mint hasznot. A gyönyörű uj puloverem kimostam a farmerral meg még egy pár ruhával együtt és valahogy olyan fura sötét színű csíkok lettek rajta, meg mintha itt ott kifakult volna. Komolyan nem értem pedig rá van írva, hogy lehet gépben mosni negyven fokon. És van rajta valami gyanús folt is az elején és mivel nem tudtam rendesn kiteregetni sehova nem tudom mikor kerülhetett rá mert rakosgattam ide oda a lakásban. :(

Emiatt vagyok a legszomorúbb, valószínű ez volt az utolsó csepp a pohárban, hogy végleg letargikus hangulatba kerüljek, na nem ez még nem a depresszió :D. Egyszerűen csak olyan a hangulatom is mint az idő, borús. Sajnálom Zsuzsi tényleg, nekem is nagyon tetszett, megpróbálom még egyszer majd kimosni, hogy homogenizálódjon és a foltok eltűnjenek, egy 50% ot adnék még neki hogy hordható lesz de nem lesz már szerintem soha olyan mint újkorában. Most direkt nem írom ide hogy hol vette nekem a Zsuzsi, nem volt drága, de azért annyit elvárhatna az ember, hogy a színét ne változtassa meg egy mosás után. Már kezdtem azt hinni, hogy az én hibám, természetesen ez sem az én hibám. A másik hogy összemostam a Misitől kapott szép rózsaszín Don't Panic feliratú törcsit is a többivel és a kék kerezstbecsikos puloverem tiszta szösz lett tőle, nem tudom hogy fogom leszedegetni leginkább sehogy szerintemm.

 

Ezek után úgy döntöttem holnap elmegyek és megveszem EZT, nem várok tovább karácsonyig, ez annyira jó áron van, hogy kár lenne veszni hagyni. Csak egy baja van hogy kéne még bele egy giga ram.

 

Azt hiszem akkor leszünk a jóléti társadalom megfelelő szintjén ha otthon is golf oktató műsor fog menni szombat este főműsoridőben a TV- ben és nem a megaszar, azért ez különbség.

Ja! Hamár tévé, tegnap vagy tegnap előtt volt benne hogy meghalt egy 40 körüli fószer kígyómarásban, számítógépezés közben.

Nyugati barna kígyó volt a tettes, aminél a keleti barna kígyó még halálosabb, remélem nem találkozunk. Amúgy akitől béreljük a lakást azt mondta, hogy meg kell nyugodni, le kell feküdni és aludni, mert akkor a lassan mozgó véredből a méregtelenítő szerveid hatékonyabban tudnak hosszabban működni és nem mondják fel egyből a szolgálatot a túl nagy dózis miatt. Nem bocsátkoztam vele vitába, nagyon határozott volt:D. Remélem nem kell kipróbálnom. Minden esetre minden esélyt megadok magamnak hogy találkozzunk ha már itt vagyok, mert jelentkeztem bush rekultivációs önkéntesnek péntekenként. Ott aztán gondolom lesz minden ami csak lehet. Majd csinálok fotókat, persze csak távolról.

 

Ja igen nyitottam bankszámlát is, ez nem volt annyira érdekes, hacsak az nem, hogy a második generációs kínai kiccsaj mennyire összehasonlíthatatlanul kedvesebb volt velünk mint az itthon elvárható lenne, és persze hogy csak két papírt kellett aláírni és 20 perc alatt megcsinált mindkettőnket (a szlovák sráccal voltam).

 

Telefonszámot még nem vettem de szerintem holnap már erre is sort kerítek mert anélkül nem tudom aktiválni a Netbankomat, vagyis tudnám de nem akarom.

 

Na szerintem már így is többet írtam mint amennyit egyszerre képesek vagytok olvasni :D

És még valami, raktam fel képeket a faszbúkra, majd ide linkelem.

Üdv

T

A bejegyzés trackback címe:

https://kupaktamas.blog.hu/api/trackback/id/tr912492302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DNS- 2010.12.04. 11:25:27

Az idore ne panaszkodj, itthon mar havazik es fagy... szoval orulj inkabb annak, h rovid gatyaban rohangalhatsz! :)
süti beállítások módosítása